Motoros alumínium redőnyök javítása Budapesten és Pest vármegyében

A motoros alumínium redőnyök egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az árnyékolástechnika terén. Az alumínium redőnyök előnye, hogy hosszú élettartamúak, ellenállóak a kopásnak, a szakadásnak, az időjárás viszontagságainak és a korróziónak, jó hang- és hőszigetelő képességgel rendelkeznek, és számos színben (RAL) elérhetőek. Színmintánkat a galériában megtekintheti. Az alumínium redőnyök előnyei közé tartozik továbbá a biztonság, mivel az alumínium redőnyök leengedett állapotában akadályt képeznek a betörők számára. Az alumínium redőnyök különböző típusai közül választhatunk, beleértve a külső tokos rendszert, a vakolható tokos rendszert és a redőnypalástot. Az alumínium redőnyök telepítése egyszerű és gyors, és az alumínium redőnyök karbantartása is egyszerű, könnyen tisztíthatók, mivel az anyag nem szívja fel a nedvességet, így a port és a szennyeződéseket egyszerűen le lehet törölni róluk. Az alumínium redőnyök egyre népszerűbbek az otthonokban és az irodákban is, mivel az alumínium redőnyök segítségével könnyedén szabályozhatjuk a fényt és a hőmérsékletet. Ezen kívül az alumínium redőnyök segítenek csökkenteni a belső hőmérsékletet, különösen a nyári hónapokban, így csökkentve az energiafogyasztást és a hűtési költségeket.

A motoros alumínium redőnyöknél leggyakrabban előforduló probléma a redőny palástot a redőny tengelyével összekapcsoló féder eltörése, amint az alábbi képen is látható. Amíg csak egy darab van eltörve addig még nagy valószínűséggel működik a redőny, azonban a redőny felhúzás elején/végén csattogó hangot lehet hallani. Ha minden féder eltörik, akkor már nem lehet felhúzni a redőnyt, de a redőnymotor ugyanúgy tovább forgatja a tengelyt.

redőny féder

Ez általában akkor fordul elő, ha a redőny nem akadályérzékeléssel ellátott motorral van szerelve. Hiszen ha alatta marad valami, akkor a redőny motor nem áll meg, hanem tovább tekeri a redőnyt. Ekkor jobbik esetben „csak” a féder törik el, rosszabbik esetben a redőny palást felső lécei is meggyűrődhetnek.

Olyan esetben is eltörhet a féder, ha rosszul van beállítva vagy valamilyen okból eláll a redőny végállása. Mivel féder – normál esetben – csak nem akadályérzékelős motorral szerelt redőnyöknél van, ezért a végállás beállítása manuálisan történik, végállás állító pálca segítségével.

redőny végállás állítás

Idővel megeshet, hogy az alumínium redőny egyetlen komolyabb terhelésnek kitett műanyag alkatrésze, a lécbevezető (lábbevezető) eltörik. Ez az alkatrész segíti a redőny palást gördülékeny, akadálymentes lezáródását. Ez a probléma általában nagyobb méretű redőnyöknél jöhet elő. Ha a redőny a leengedés során elkezd kattogni vagy meg-meg akad, akkor amilyen hamar csak lehet, hívjon redőnyöst. Nem érdemes sokáig várni, mert könnyen tönkremehet az egész redőny palást, ami sokkal többe kerül mint egy vagy két darab lécbevezető cseréje.

A redőnytengely egyik felén található a redőny motor, a másik felén pedig a csapágyas dugó. Találkoztunk már olyan esettel is, amikor ez a dugó tört el. A motoros alumínium redőnyöknél azonban ennek elég csekély az esélye.

redőny dugó

A legritkább eset az, amikor maga a redőny motor romlik el. Ez általában valamilyen elektronikai meghibásodás, ezért a motort cserélni kell. Ha már cserélni kell a redőny motort, érdemes akadály érzékeléssel ellátott típusra cserélni.